Впровадження європейських стандартів: як Україна адаптує інфраструктуру для збереження природи
21.08.2024 відбулася робоча зустріч Оксани Війтик, т.в.о. директора департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації з виконавчим директором WWF-Україна Богданом Вихором та менеджером проєктів Тарасом Ямелинцем, на якій обговорили питання захисту біорізноманіття на етапі планування транспортної інфраструктури.
Програма ООН з навколишнього середовища (UNEP), Всесвітній фонд природи в Україні спільно з Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України й Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України розпочали новий підготовчий проєкт, що фінансуватиметься у межах програми GEF (Global Environmental Facility). Проєкт “Інтеграція збереження біорізноманіття у попереднє планування лінійної транспортної інфраструктури в Україні” направлений на сприяння інтеграції збереження біорізноманіття у попереднє планування лінійної транспортної інфраструктури в Україні.
Зустріч проведена з метою обговорення шляхів реалізації проєкту, актуальних питань та повноти запропонованих заходів.
У рамках Проєкту планується визначити найбільш критичні ділянки міжнародної автомагістралі Київ-Чоп та розробити науково-обґрунтовані рекомендації із запобігання фрагментації оселищ та екокоридорів. Одним з найбільш ефективних способів збереження сполучності між елементами екокоридорів є будівництво екодуків – спеціальних споруд, які використовуються для забезпечення безперешкодного руху тварин через автомобільні дороги або інші транспортні шляхи, та сприяють збереженню біорізноманіття та запобігають зіткненням тварин з автотранспортом.
Зазначаємо, що у місцях перетину автомагістралі із важливими екологічними коридорами планується налагодити комплексний цілорічний моніторинг.
«Питання охорони довкілля та збереження біорізноманіття необхідно включати в усі інфраструктурні програми. Особливо актуально це питання стоїть сьогодні, коли Україна імплементує стандарти Євросоюзу. Успішність проєкту в значній мірі буде залежати від урахування досвіду, як позитивного так і не зовсім, європейських країн. Насамперед, при плануванні екодуків дуже важливо мати об’єктивну картину шляхів міграції тварин, розуміти перспективу використання прилеглих територій. Також, дуже цінно, що планується розробити методику та запровадити моніторинг біорізноманіття в місцях планування екологічних переходів у разі реконструкції чи будівництва автомагістралей», – зазначила Оксана Війтик, т.в.о. директора департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації.
Залишити відгук
Хочете приєднатися до обговорення?Не соромтеся!